Kostaryka

Co robić w okolicy La Fortuna – najciekawsze atrakcje

Moim zdaniem La Fortuna jest miasteczkiem, które obowiązkowo trzeba uwzględnić planując podróż do Kostaryki. Po pierwsze, wokół jest mnóstwo ciekawych miejsc do zobaczenia a La Fortuna jest idealnym miejscem wypadowym. Z każdego miejsca w miasteczku rozpościera się widok na słynny wulkan Arenal. Do samego Parku Narodowego Arenal jest około 16 km.

Poniżej przestawiam kilka wyjątkowych miejsc w okolicy La Fortuna.

Wulkan Arenal

O Parku Narodowym Arenal napisałam osobny artykuł. W linku poniżej znajdziecie ceny biletów, godziny otwarcia, zdjęcia i moje odczucia o miejscu.

Wulkan Arenal z daleka
Widok na wulkan już po wejściu do Parku Narodowego

Gorące źródła

Gorące źródła są w wersji darmowej i płatnej. Ja byłam w tych darmowych. W mapach Google znajdują się pod nazwą „Free Natural Hot Springs River”. Współrzędne geograficzne: 10°29’18.8″N 84°43’26.7″W. Płatna opcja to wejście do źródeł znajdujących się na terenie pobliskich resortów. Dobrą opcją jest relaks w gorącej wodzie po wizycie w Parku Narodowym Arenal. Akurat godzina 16:30/17 będzie idealna bo słońce powoli zbliża się ku zachodowi i nie będzie tak gorąco. Jest tam zazwyczaj sporo ludzi, jednak zawsze znajdzie się jakieś miejsce.

Sloth’s Territory

To miejsce oddalone około 8 km od centrum La Fortuna, w którym można zobaczyć dziko żyjące leniwce. Ich naturalnym środowiskiem są bardzo wysokie drzewa i najczęściej zobaczyć je można przy pomocy specjalnego teleskopu, który mają na wyposażeniu przewodnicy. Leniwce rzadko schodzą na dół. Zazwyczaj raz na tydzień „do toalety”. Oprócz uroczych leniwców, można zobaczyć także inne zwierzęta, takie jak małpy, czerwone żabki, duże kameleony a także różnorodne kolorowe ptaki. Ścieżki są łatwe do spacerowania, nadają się także dla małych dzieci a czas wędrówki to około półtorej godziny do dwóch godzin. Godziny otwarcia: 7:00-15:30. Można wybrać start spaceru od 8 do 10 lub od 13 do 15. Cena za dorosłego to 28$, za dziecko 5-11 lat 17$, a dzieci poniżej 5 roku życia mogą wejść za darmo.

Leniwiec uchwycony przez teleskop
Mała czerwona żabka
Ścieżki w Sloth’s Territory

Park Narodowy Volcán Tenorio i lazurowy wodospad Rio Celeste

To miejsce znajduje się najdalej od La Fortuny bo aż 70 km. Nie mniej jednak naprawdę warto się tam wybrać bo widoki są bajeczne! Najlepszą opcją żeby tam dojechać jest wypożyczenie skutera. Jedzie się około półtorej godziny, jednak takimi drogami to sama przyjemność. Dla kogoś, kto lubi jazdę skuterem będzie to fajna atrakcja. Po drodze mija się malownicze krajobrazy i gdzieniegdzie małe straganiki z owocami. W La Fortuna mogę z czystym sumieniem polecić najlepszą wypożyczalnię. Nazywa się Alquiler de Motonetas La Fortuna i ma same piątki na ponad 280 opinii! Nie dziwię się, ponieważ mają dobre ceny, plus jeszcze dają zniżki, tankują do pełna i nie trzeba oddawać pełnego baku i co najważniejsze nie robią żadnych problemów i nie pobierają też kaucji.

Bilet dla osoby dorosłej kosztuje 12$ plus IVA czyli podatek. Park jest czynny od 7:00 do 14:00. Wizyta w parku bez żadnego pośpiechu zajęła nam 2 godziny z kawałkiem. Szlaki są pozytywnie wymagające, to znaczy, że można fajnie zmęczyć nogi ale jest jak najbardziej łatwy do przejścia. Najlepszą atrakcją parku jest wodospad Rio Celeste z przepiękną niebieską wodą. Ten nienaturalnie wyglądający kolor wody nasila się gdy popada deszcz. Oprócz wodospadu mamy jeszcze wiszące mosty prowadzące przez bujną zieloną dżunglę.

To miejsce było zdecydowanie jednym z moich ulubionych w Kostaryce!

Wodospad Rio Celeste (zdjęcie bez filtra)

Skakanie do wody z liny w El Salto

Do El Salto dojść można spacerkiem z centrum La Fortuny. W tym miejscu można poskakać do głębokiej i zimnej wody z wysoko zawieszonej liny. Mega frajda dla lubiących takie atrakcje. W mapach Google widnieje pod nazwą „El Salto (Rope Swing) i jest całkowicie darmowe. Wieczorem prawie nie ma tam ludzi ale też prawie nic nie widać, więc najlepiej udać się tam przed zachodem słońca.

El Salto

Wodospad La Fortuna

My osobiście tam nie byliśmy bo już nie starczyło nam czasu. Wejście kosztuje 18$, od dzieci 5$. Można tam pływać.

Mistyczne wiszące mosty (Místico Arenal Hanging Bridges)

Oddalone od La Fortuny około 19 km. Najlepiej dojechać tam Uberem. Nie byliśmy tam, bo niestety zabrakło trochę czasu, ale patrząc na zdjęcia, miejsce wygląda naprawdę magiczne i imponująco.

My w La Fortuna zatrzymaliśmy się na 3 noce. Dojechaliśmy wieczorem, więc tylko poszliśmy do sody na kolację i na mały spacer po okolicy.

Pierwszego dnia na 8 pojechaliśmy do leniwców w Sloth’s Territory. Później wybraliśmy się do Parku Narodowego Arenal, tam spędziliśmy jakieś 3 i pół godziny a wracając zajechaliśmy do darmowych gorących źródeł.

Drugiego dnia wypożyczyliśmy skuter na 24 godziny i wybraliśmy się na przejażdżkę do Parku Narodowego Volcán Tenorio oraz zobaczyć wodospad Rio Celeste. Po drodze mijaliśmy piękną przyrodę i podziwialiśmy widoki. Po powrocie do La Fortuny pojeździliśmy po okolicy i pojechaliśmy do El Salto poskakać z liny. Trzeciego dnia z rana już wyruszyliśmy do kolejnego miasta.